logo as
  
 
 
 
 
 
 
 

Τα σενάρια για τον τίτλο…
 23/11/2014

Η πίστα, Γιας Μαρίνα είναι μια υπερσύγχρονη πίστα, κατασκευασμένη πάνω σε τεχνητό νησί από τους Άραβες και βρίσκεται περίπου μισή ώρα μακριά από την πρωτεύουσα, το Αμπού Ντάμπι. Μάλιστα ο αγώνας ξεκινάει με το φως της ημέρας αλλά ολοκληρώνεται υπό το φως των… προβολέων.

Πρόκειται για μια πίστα που περιλαμβάνει 21 στροφές αλλά και τέσσερα σημεία στα οποία οι οδηγοί έχουν την ευκαιρία να πατήσουν τέρμα το γκάζι στα μονοθέσια τους. Για τον λόγο αυτόν, η ομοσπονδία αποφάσισε εκ νέου την διπλή ζώνη για την χρησιμοποίηση του DRS.

Η πρώτη είναι στην μεγάλη ευθεία μεταξύ των στροφών 7,8 και η δεύτερη ζώνη στην ευθεία που χωρίζει τις στροφές 10,11. Στον συγκεκριμένο αγώνα η Pirelli (μοναδική προμηθεύτρια ελαστικών) έχει δώσει στις ομάδες να χρησιμοποιήσουν την μαλακή αλλά και την πολύ μαλακή γόμα.

ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΓΚΡΑΝ-ΠΡΙ (ΒΡΑΖΙΛΙΑ)
Δήλωσε παρόν ο Ρόσμπεργκ!
Εκκινώντας από την πολ ποζίσιον, ο Νίκο Ρόσμπεργκ κράτησε την πρώτη θέση μέχρι το τέλος μετά την μάχη με τον ομόσταυλό του, Λιούϊς Χάμιλτον και παρέμεινε στο κυνήγι του τίτλου, μειώνοντας την διαφορά από την κορυφή στους 17 βαθμούς. Ο Γερμανός πιλότος της Mercedes πανηγύρισε την πέμπτη του νίκη στο φετινό πρωτάθλημα της Φόρμουλα Ένα (και την 8η στην καριέρα του) στο Ιντερλάγκος της Βραζιλίας και ουσιαστικά άφησε ανοιχτούς λογαριασμούς για τον τίτλο με τον Χάμιλτον που τερμάτισε δεύτερος.

Καλό αγώνα μέσα στο… σπίτι του, έκανε ο Φελίπε Μάσα που τερμάτισε στην τρίτη θέση παρότι στο τελευταίο του πιτ-στοπ αντί να πάει στην ομάδα του, την Williams σταμάτησε πρώτα στην… Mac Laren. Από εκεί και πέρα, ο Τζέϊσον Μπάτον είδε την καρό σημαία από την 4η θέση, κρατώντας πίσω του, τον Σεμπάστιαν Φέτελ στην 5η θέση, ενώ στην μονομαχία των δυο Ferrari, νικητής αναδείχτηκε ο Αλόνσο που τερμάτισε 6ος και ο Ραϊκόνεν 7ος, με τον πρώτο να ακολουθεί στρατηγική δυο πιτ-στοπ σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους οδηγούς που έκαναν τρία.

Τις υπόλοιπες βαθμολογούμενες θέσεις συμπλήρωσαν κατά σειρά οι: Χούλκενμπεργκ (8ος), Μάγκνουσεν (9ος) και Μποτάς (10ος). Στους άτυχους του αγώνα οι Γκροσεάν και Ρικιάρντο που εγκατέλειψαν λόγω μηχανικών προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στα μονοθέσια τους.

Τα σενάρια για τον τίτλο
Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ, οι δυο πιλότοι της Mercedes μάχονται στον τελευταίο αγώνα της F1, για τον τίτλο του πρωταθλητή οδηγού (των κατασκευαστών έχει κριθεί για την ομάδα τους). Φέτος οι κανόνες άλλαξαν στην βαθμολόγηση του τελευταίο γκραν-πρι και οι βαθμοί διπλασιάζονται (ο πρώτος αντί για 25 παίρνει 50, ο δεύτερος αντί για 18 παίρνει 36 κ.ο.κ.). Έτσι όλα είναι ανοιχτά αν και ο Βρετανός πιλότος έχει ακόμα σημαντικό προβάδισμα.
Ο Χάμιλτον κατακτά τον τίτλο αν: 1) νικήσει ή έρθει δεύτερος 2) τερματίσει από 5ος και πάνω και δεν κερδίσει ο Ρόσμπεργκ 3) από 6ος και πάνω αν ο Ρόσμπεργκ δεν είναι στους πρώτους δυο 4) από 8ος και πάνω αν ο Γερμανός δεν είναι στην πρώτη τριάδα 5) και να μην είναι στους δέκα πρώτους ο Χάμιλτον, αν ο Ρόσμπεργκ δεν είναι στην πρώτη 5αδα.
Ο Ρόσμπεργκ κατακτά τον τίτλο αν: 1) νικήσει και ο Χάμιλτον είναι από 3ος και κάτω 2) έρθει δεύτερος και ο Βρετανός είναι από 6ος και κάτω 3) έρθει τρίτος και ο Χάμιλτον από 7ος και κάτω 4) τέταρτος και ο Χάμιλτον από 9ος και κάτω 5) τερματίσει 5ος και ο Χάμιλτον από 10ος και κάτω.

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΑΣ (ΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑ)
Ημέρα διεξαγωγής αγώνα: Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014
Αριθμός γύρων: 55
Χιλιομετρική απόσταση του γύρου: 5,554 χλμ
Σύνολο κάλυψης για τερματισμό: 305,355 χλμ
Ρεκόρ γύρου στην πίστα: 1:40:279 από τον Σεμπάστιαν Φέτελ με Red Bull τo 2009

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΣΤΟ ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ
2013: Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull Racing
2012: Κίμι Ραϊκόνεν Lotus-Renault
2011: Λιούϊς Χάμιλτον Mac Laren Mercedes
2010: Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull Racing
2009: Σεμπάστιαν Φέτελ Red Bull Racing